Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
03.02.2017 00:40 - Несменяеми еврократи са в основата на проблемите за целостта и интегритета на ЕС
Автор: maxilian Категория: Политика   
Прочетен: 380 Коментари: 0 Гласове:
1

Последна промяна: 03.02.2017 01:06

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Помните ли емпиричното изследване на двама професори от Принстънския университет, публикувано през 2014 г., с което доказват че управлението на САЩ е олигархия, а не демокрация -- scholar.princeton.edu/../gilens_and_page_2014_-testing_theories_of_american_politics.doc.pdf? „Анализът показва че икономическите елити и организирани групи, представляващи бизнес интереси имат значително самостоятелно въздействие върху правителствената политика на САЩ, докато средния гражданин и групите основани на масови интереси оказват малко или никакво самостоятелно влияние“, пише в уводното резюме на документа. И започват с „Кой управлява? Кой наистина определя правилата?..“ Очевидно, тези въпроси вече намират обоснован статистически отговор въз основа на данни с мерките по ключови променливи за стотици и хиляди политики. Такива емпирични изследвания могат да се правят и за Европейския съюз като цяло, ако има кой да ги спонсорира. Публичните финансови средства, които биват преразпределяни от централните администрации, обаче, и на ЕС, и другаде с аналогични проблеми, са ориентирани в обратна посока. Парите на данъкоплатците ги използват да съхраняват, не да изобличават властта на олигархията. Има също алтернативни начини за изследване на такъв проблем, например, ако се проследява движението из ключовите управленски постове с кариерите на лицата, които ги заемат в един или друг мандат. Само в Европейската комисия, хора като Сесилия Малстрьом, Гюнтер Йотингер, Йоханес Хан или Марош Шевчович, доскоро Кристалина Георгиева показват как се сменят ресори, не и носителите на властта. Председателят Жан-Клод Юнкер преди е бил министър-председател на кралство Люксембург в продължение на близо 20 години. Зад публичните длъжности, освен това, са ангажирани хиляди административен апарат, където, в някои случаи, е концентрирана по-голяма власт. Периодически там също се сменят постове, хората са същите. Не става въпрос за критика към кариерното развитие и административния процес с назначенията в публичната администрация. Тук проблемът още е защо не бъдат изследвани задълбочено тези аспекти на властта, нима никой в обществото на Европа не е заинтересован от подобен род критичен анализ? Известно ли е за чии интереси, всъщност, работят във властта, ако се съди какво твърдят от там и какви са нагласите в обществото? Защо общата тенденция за доверието в основните европейски институции -- Еврокомисия, Европарламент и Европейска централна банка -- през последните десет години е негативна: ec.europa.eu/COMMFrontOffice/publicopinion/index.cfm/ResultDoc/download/DocumentKy/75977 /PDF, 31,6МВ, стр.79, QA15/ ? Еврокрацията контролира във все по-голяма степен управленски процеси в отделни държави членки, така че какви възможности остават за необходимия демократичен контрол върху нея? При самодостатъчна администрация няма как да се очакват реформи в бъдеще за по-демократичен съюз. Имаше редица инициативи за провеждане на общо-европейски референдуми, но вместо да се възползват в Европарламента и Комисията, в т.ч. извън тези инициативи политически да се даде нов тласък на общностното съзнание за ЕС, например, по въпроса за Всеобхватното икономическо и търговско споразумение с Канада /СЕТА/, в администрацията на ЕС систематически опитват да елиминират ефективното произнасяне и на националните парламенти по такива въпроси



Гласувай:
1
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: maxilian
Категория: Политика
Прочетен: 392803
Постинги: 416
Коментари: 202
Гласове: 183
Календар
«  Август, 2018  
ПВСЧПСН
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031