Постинг
23.06.2021 23:19 -
Румен Радев обеща да внесе предложения за изменение на Конституцията ..
Автор: maxilian
Категория: Политика
Прочетен: 530 Коментари: 0 Гласове:
Последна промяна: 23.06.2021 23:47

Прочетен: 530 Коментари: 0 Гласове:
0
Последна промяна: 23.06.2021 23:47

Въпреки че перспективата за съставяне на ново парламентарно правителство изглежда все по-реалистична в условията на подкрепата за шоумена Трифонов от страна на българските избиратели, останалите парламентарни сили, президентското семейство Радеви и не на последно място дипломатическите и недипломатически представители на уж партньорски държави, които се намесват във вътрешните работи на България, нарушавайки Международното и Национално право; от гледна точка на действащата конституционна разпоредба по чл. 99, ал. 5, изр. 1 не е задължително за президента да разпуска парламента незабавно когато не може да се постигне съгласие за образуване на парламентарно правителство и той назначи служебно такова. Тази възможност дори е предвидена изрично с ал. 7 на чл. 99, да не бъде разпускан парламента в последните три месеца от президентския мандат, като същевременно въпросът иначе е оставен отворен, по преценка на президента, в останалите случаи. Има тълкувателно решение на Конституционния съд №20 от 1992 г. за чл. 99,* което също не поставя времево ограничение за дейността на парламент, неспособен да образува правителство, доколкото не се нарушава заложената по чл. 1-ви парламентарна форма на държавно управление. Досега, по тази Конституция, обаче, в България не е имало подобна ситуация да се провеждат втори парламентарни избори в рамките на три месеца и ако след предстоящите избори, все пак, отново не бъде постигнато съгласие за образуване на парламентарно правителство, то са налице всички основания да се предостави известно време за ефективна парламентарна дейност, със служебното правителство на президента и съответната негова отчетност в пленарна зала и парламентарните комисии. Основания в смисъл на обществената подкрепа, с която се ползва президентското правителство, необходимостта от време за прегрупирания в обществото, които да създадат управленска перспектива при нови предсрочни избори и най-вече належащите законодателни актове, които иначе остават блокирани, ако се допусне да влезем в спирала на „Избори до дупка“, въпреки общественото одобрение към работещите институции и ефективния демократичен процес, в контекст на наближаващите също президентски избори през есента. Така работещият парламент с президентско служебно правителство би имал възможност да постигне и конкретни конституционни изменения, предвид че, все още, в рамките на поддържаната от политическите партии -- против решението на Народа -- пропорционална изборна система, не се очертава парламентарно мнозинство за свикване на 8-мо ВНС, с които конституционни изменения включително да се предвиди гласуване на парламентарни вотове на доверие и недоверие към президентското правителство или отделни негови министри, задължаващи президента, така че едновременно да се гарантира придържането към установената парламентарна форма на управление и най-сетне да бъде внесено реално съдържание в заложения също в действащата Конституция принцип за разделение на властите, за който още не са предвидени необходимите ефективни механизми
*
constcourt.bg/bg/Acts/GetHtmlContent/0f54a915-2327-4dec-b14e-b62b18588885
*
constcourt.bg/bg/Acts/GetHtmlContent/0f54a915-2327-4dec-b14e-b62b18588885
Хотят ли руские войны
Проф. Павлов за Левски, Османската импер...
Шолц,абсолютно неадекватният канцлер на ...
Проф. Павлов за Левски, Османската импер...
Шолц,абсолютно неадекватният канцлер на ...
Няма коментари
Търсене
Блогрол