Постинг
07.03.2023 22:03 -
„Маркет линкс“ започна да мери как ще гласуват негласуващите
Автор: maxilian
Категория: Политика
Прочетен: 621 Коментари: 0 Гласове:
Последна промяна: 07.03.2023 22:14
Прочетен: 621 Коментари: 0 Гласове:
1
Последна промяна: 07.03.2023 22:14
Социолози преди Изборите разпространяват данни без яснота какво и кого са питали
При цялото уважение към колеги, които отразяват нагласите в цялото, а не само половината Българско общество преди Избори, в случая, нито в разпространения писмен материал от изследователската агенция,* нито в телевизионното участие на Добромир Живков тази сутрин,** не разясниха как се получава разлика в пропорциите на електоралните нагласи на база гласуващи и всички избиратели. Може да са задавали въпроса „За кого бихте гласували“ и на хората, които са посочили, че няма да гласуват; или за негласуващите да са питали нещо допълнително с по-различна формулировка, но това трябва да е ясно с представянето на резултатите, ако не се касае пак за манипулации и дори фалшификации с числата. Няма как при измерване на електоралните нагласи с въпроса „За кого бихте гласували“ спрямо хората, посочили вероятност /по-голяма от нулата/ да гласуват, да има разлика в пропорциите чрез пресмятане на различни бази от извадката с респондентите. Това е особено интересен, от изследователска гледна точка, момент и фактът че „Маркет линкс“ с Добромир Живков не бързат да го изяснят от самото начало, а хвърлят подобни данни в съспенс, е лош показател за репутацията на тази агенция. Г-н Живков, явно, използва възможността да вземе участие и в по-слабо популярни, Интернет-, предавания с резултатите от такива проучвания, но тези подробности са задължителни да се уточнят за всички, ако така изобразяваните графики претендират изобщо за някаква емпирична стойност в Социологията. Ако не са разпространявани, пак, единствено с пропагандни, ПиаР цели /против Социологическата професия/ в предизборната кампания
*
marketlinks.bg/bg/news/vrashtane-kam-dnevniya-red-ot-2021-i-paritet-na-dvete-osnovni-politicheski-sili-fevruari-2023-98.html
**
vid.btv.bg/btvnews/2023/03/07/market_1678170885-1.mp4
При цялото уважение към колеги, които отразяват нагласите в цялото, а не само половината Българско общество преди Избори, в случая, нито в разпространения писмен материал от изследователската агенция,* нито в телевизионното участие на Добромир Живков тази сутрин,** не разясниха как се получава разлика в пропорциите на електоралните нагласи на база гласуващи и всички избиратели. Може да са задавали въпроса „За кого бихте гласували“ и на хората, които са посочили, че няма да гласуват; или за негласуващите да са питали нещо допълнително с по-различна формулировка, но това трябва да е ясно с представянето на резултатите, ако не се касае пак за манипулации и дори фалшификации с числата. Няма как при измерване на електоралните нагласи с въпроса „За кого бихте гласували“ спрямо хората, посочили вероятност /по-голяма от нулата/ да гласуват, да има разлика в пропорциите чрез пресмятане на различни бази от извадката с респондентите. Това е особено интересен, от изследователска гледна точка, момент и фактът че „Маркет линкс“ с Добромир Живков не бързат да го изяснят от самото начало, а хвърлят подобни данни в съспенс, е лош показател за репутацията на тази агенция. Г-н Живков, явно, използва възможността да вземе участие и в по-слабо популярни, Интернет-, предавания с резултатите от такива проучвания, но тези подробности са задължителни да се уточнят за всички, ако така изобразяваните графики претендират изобщо за някаква емпирична стойност в Социологията. Ако не са разпространявани, пак, единствено с пропагандни, ПиаР цели /против Социологическата професия/ в предизборната кампания
*
marketlinks.bg/bg/news/vrashtane-kam-dnevniya-red-ot-2021-i-paritet-na-dvete-osnovni-politicheski-sili-fevruari-2023-98.html
**
vid.btv.bg/btvnews/2023/03/07/market_1678170885-1.mp4
Няма коментари
Търсене
Блогрол