Постинг
03.04.2023 03:18 -
Българският народ отново каза на политиците, че не иска повече парламентарно управление
Автор: maxilian
Категория: Политика
Прочетен: 2124 Коментари: 0 Гласове:
Последна промяна: 03.04.2023 03:25
Прочетен: 2124 Коментари: 0 Гласове:
2
Последна промяна: 03.04.2023 03:25
Както малцинството граждани, които продължават да гласуват на Общи избори, така и мнозинството, заедно, сме обединени, че нямаме доверие в дейността на парламента
Изборите, които се проведоха отново по нелегитимната пропорционална избирателна система, отхвърлена с Решение на Народа 2016 г., се очертават ялови, отново, по въпроса за сформиране на парламентарна изпълнителна власт. Единствен начин да изберат правителство пак се оказват тежките исторически компромиси със самото представителство спрямо избирателите. С наближаващите Местни избори, през есента, ако всички парламентарни сили имат дългосрочни политически цели, такива компромиси не са вероятни, въпреки външния натиск. Пробив се очертава само при такива фигури, като Христо Иванов, или Корнелия Нинова, които са изчерпали своя политически живот, отдавна са в процес на оставка и видимо разсъждават как да се възползват от последните възможности за участие във властта. В по-слаба степен, такъв пробив може да се коментира при Асен Василев и Кирил Петков, които, макар отново да опитват да заблудят обществото -- този път, че тежат колкото и преди -- всъщност, съзнават как олекват и подкрепата от електората на Иванов изобщо не спира тенденцията им за отлив в следващите шест месеца. Не е логично да се очаква пробив при Бойко Борисов, който явно се затвърждава като безпрецедентно алфа-политическо куче сред гласуващите за парламента в Българската история, непобедим, освен от машините на „Смартматик“. Пред него, в този случай, пак се очертават и алтернативи за маневриране -- да търси както желаната от него подкрепа от партиите на Брюксел и Вашингтон в България, така и от ешелона на БСП и ДПС, според както печели за явяването на Местните избори. Борисов, обаче, ще разполага с малко време за уреждане на парламентарна подкрепа, не се очаква да бъде подпомаган в тази връзка от опонента и сега управляващ Румен Радев, така че, в условия на претенциите с надеждите при останалите в парламента, е вероятно да повтори неуспеха от проектокабинета с Николай Габровски. Не е достатъчно ясно, все още, какво променя в ситуацията встъпващият като нов посланик на САЩ в България Кенет Мертен, освен че ще бъдат ангажирани всички ресурси и усилия на САЩ за поредна намеса във вътрешните работи на България, вкл. чрез лансиране и прокарване на такива лица в състава на проектокабинета, които биха могли да получат необходимата парламентарна подкрепа. Както е известно от неговата репутация,* Кенет Мертен бе изпратен в България именно заради способностите да договаря задкулисна власт с хора като Борисов и Петков. Борисов също ще гледа да се възползва от интересите и способностите на новия посланик, виждайки че се върви към положение отново с негово парламентарно лидерство, при все по-слаба конкуренция от партиите на Брюксел-Вашингтон и далечна хипотеза за реална конкуренция от партия „Възраждане“. Най-вече, Борисов ще става все по-уверен с чистия, изпран публичен образ пред хората от петната на миналото му участие във властта. Така, след като единствен от парламентарните сили той се яви заинтересован от въвеждането на мажоритарните парламентарни избори /без Цецо Цветанов/, очевидно, сега пак ще бъде и основната заплаха да се продължи по стария начин, с управление против волята на Народа, въз основа на малцинствения му /спрямо всички избиратели/ твърд електорат. Въпреки че към началото на неговата публична кариера Бойко Борисов е изрязвал подкрепа за реформа на държавното устройство по примера на САЩ, докато не види възможност отново да спечели президентството, той едва ли ще се ангажира с пристъпване към ново учредително събрание за цялостна съдебна реформа и реално разделение на властите. Както и преди, материалните интереси на парламентарните сили за контрол над финансовите потоци с изпълнителната власт обединяват тези хора в съучастие с Европейската комисия, където се възползват по този начин да купуват /прокарването на своите интереси в/ България. По този начин имаме голям проблем не само с вътрешната недосегаема корупция, а, особено, с Европейската и Американската, прокарвани официално през публични фондове и стратегически сделки, като тази за изтребители, които не се класират в изрядно проведен конкурс
*
maxilian.blog.bg/novini/2022/08/24/ochakvaniiat-nov-poslanik-na-sasht-v-bylgariia-ekspert-po-iz.1832125
Изборите, които се проведоха отново по нелегитимната пропорционална избирателна система, отхвърлена с Решение на Народа 2016 г., се очертават ялови, отново, по въпроса за сформиране на парламентарна изпълнителна власт. Единствен начин да изберат правителство пак се оказват тежките исторически компромиси със самото представителство спрямо избирателите. С наближаващите Местни избори, през есента, ако всички парламентарни сили имат дългосрочни политически цели, такива компромиси не са вероятни, въпреки външния натиск. Пробив се очертава само при такива фигури, като Христо Иванов, или Корнелия Нинова, които са изчерпали своя политически живот, отдавна са в процес на оставка и видимо разсъждават как да се възползват от последните възможности за участие във властта. В по-слаба степен, такъв пробив може да се коментира при Асен Василев и Кирил Петков, които, макар отново да опитват да заблудят обществото -- този път, че тежат колкото и преди -- всъщност, съзнават как олекват и подкрепата от електората на Иванов изобщо не спира тенденцията им за отлив в следващите шест месеца. Не е логично да се очаква пробив при Бойко Борисов, който явно се затвърждава като безпрецедентно алфа-политическо куче сред гласуващите за парламента в Българската история, непобедим, освен от машините на „Смартматик“. Пред него, в този случай, пак се очертават и алтернативи за маневриране -- да търси както желаната от него подкрепа от партиите на Брюксел и Вашингтон в България, така и от ешелона на БСП и ДПС, според както печели за явяването на Местните избори. Борисов, обаче, ще разполага с малко време за уреждане на парламентарна подкрепа, не се очаква да бъде подпомаган в тази връзка от опонента и сега управляващ Румен Радев, така че, в условия на претенциите с надеждите при останалите в парламента, е вероятно да повтори неуспеха от проектокабинета с Николай Габровски. Не е достатъчно ясно, все още, какво променя в ситуацията встъпващият като нов посланик на САЩ в България Кенет Мертен, освен че ще бъдат ангажирани всички ресурси и усилия на САЩ за поредна намеса във вътрешните работи на България, вкл. чрез лансиране и прокарване на такива лица в състава на проектокабинета, които биха могли да получат необходимата парламентарна подкрепа. Както е известно от неговата репутация,* Кенет Мертен бе изпратен в България именно заради способностите да договаря задкулисна власт с хора като Борисов и Петков. Борисов също ще гледа да се възползва от интересите и способностите на новия посланик, виждайки че се върви към положение отново с негово парламентарно лидерство, при все по-слаба конкуренция от партиите на Брюксел-Вашингтон и далечна хипотеза за реална конкуренция от партия „Възраждане“. Най-вече, Борисов ще става все по-уверен с чистия, изпран публичен образ пред хората от петната на миналото му участие във властта. Така, след като единствен от парламентарните сили той се яви заинтересован от въвеждането на мажоритарните парламентарни избори /без Цецо Цветанов/, очевидно, сега пак ще бъде и основната заплаха да се продължи по стария начин, с управление против волята на Народа, въз основа на малцинствения му /спрямо всички избиратели/ твърд електорат. Въпреки че към началото на неговата публична кариера Бойко Борисов е изрязвал подкрепа за реформа на държавното устройство по примера на САЩ, докато не види възможност отново да спечели президентството, той едва ли ще се ангажира с пристъпване към ново учредително събрание за цялостна съдебна реформа и реално разделение на властите. Както и преди, материалните интереси на парламентарните сили за контрол над финансовите потоци с изпълнителната власт обединяват тези хора в съучастие с Европейската комисия, където се възползват по този начин да купуват /прокарването на своите интереси в/ България. По този начин имаме голям проблем не само с вътрешната недосегаема корупция, а, особено, с Европейската и Американската, прокарвани официално през публични фондове и стратегически сделки, като тази за изтребители, които не се класират в изрядно проведен конкурс
*
maxilian.blog.bg/novini/2022/08/24/ochakvaniiat-nov-poslanik-na-sasht-v-bylgariia-ekspert-po-iz.1832125
© Извънреден постинг - Наглостта като по...
Слави Трифонов: Нема такава песен
Задава се поредното правителство на САЩ ...
Слави Трифонов: Нема такава песен
Задава се поредното правителство на САЩ ...
Следващ постинг
Предишен постинг
Няма коментари
Търсене
Блогрол