Постинг
26.05 23:31 -
Внесоха ли ДПС проект на Решение за свикване на ново Учредително събрание *
Автор: maxilian
Категория: Политика
Прочетен: 2314 Коментари: 0 Гласове:
Последна промяна: 27.05 00:15

Прочетен: 2314 Коментари: 0 Гласове:
0
Последна промяна: 27.05 00:15


Обясниха ли, че по такова Решение е допустимо да се гласува, и вече е било гласувано в съвременната парламентарна практика на България, без да е внасян предварително Конституционен проект
Несериозна, все още, изглежда заявката от ДПС да се инициира свикване на ново Национално учредително събрание за промени в Конституцията, макар това да е най-разумен изход от блокажа с парламентарните правителства и конституционната норма така да се разпуска парламента и да се провеждат нови общи избори. Несериозна и от гледна точка на бездействието, също, за належащото възстановяване на отменените чрез Изборния кодекс правила най-малко половината от депутатите в Учредителното събрание да се избират по мажоритарната система с абсолютно мнозинство в два тура.** Припомням, ДПС подкрепиха Решението при предходното гласуване в края на мандата на правителството Сакскобургготски, внесено от юристите на НДСВ и надлежно аргументирано за липсата на задължителност да се внася и проект на Конституция преди самото Учредително събрание. За приемането на това Решение са необходими 160 парламентарни гласа и то бе отхвърлено тогава с отцепените /от ОДС/ депутати на Иван Костов, които гласуваха /Против/ единствени заедно с БСП. Парламентарната група на социалистите не бе достатъчна сама да отхвърли Решението, а след подкрепата от Костов в България се осъществяват само съдебни проформи, съгласно ограниченията от Решение №3 на Конституционния съд 2003 г.*** Всъщност, 30 години, с предходния период, в България слушаме същите претенции от страна на парламентарните управленци за промени в персоналните състави на съдебната система, чрез законодателни изменения /т.нар. реформи/ и това винаги е водело до същия резултат с още по-крупна и недосегаема корупция. Единствено по време на президентските /т.нар. служебни/ правителства, под персоналната отговорност на избирания пряко от Народа със съответния му обществен рейтинг, корупцията пресъхва
Иначе, сред голямото мнозинство на Българския народ явно има готовност за сътрудничество с всяка политическа сила, която е сериозна в инициативата за излизане от корупцията и безизходицата на парламентарното управление. С несериозни заявки, както беше и от Бойко Борисов ПП ГЕРБ -- да внасят безсмислен Конституционен проект за печелене на време в условията на протести -- няма как да се занимаваме. Нека да се внесе Решение отново, след близо 20 години, да се подложи на обсъждане и гласуване, да се види кои и колко в парламента търсят изход или самите създават безизходица, национални предателства и т.н.
*
parliament.bg/bg/ns_acts
**
lex.bg/bg/laws/ldoc/2132293633
***
https://www.constcourt.bg/bg/act-1929
Несериозна, все още, изглежда заявката от ДПС да се инициира свикване на ново Национално учредително събрание за промени в Конституцията, макар това да е най-разумен изход от блокажа с парламентарните правителства и конституционната норма така да се разпуска парламента и да се провеждат нови общи избори. Несериозна и от гледна точка на бездействието, също, за належащото възстановяване на отменените чрез Изборния кодекс правила най-малко половината от депутатите в Учредителното събрание да се избират по мажоритарната система с абсолютно мнозинство в два тура.** Припомням, ДПС подкрепиха Решението при предходното гласуване в края на мандата на правителството Сакскобургготски, внесено от юристите на НДСВ и надлежно аргументирано за липсата на задължителност да се внася и проект на Конституция преди самото Учредително събрание. За приемането на това Решение са необходими 160 парламентарни гласа и то бе отхвърлено тогава с отцепените /от ОДС/ депутати на Иван Костов, които гласуваха /Против/ единствени заедно с БСП. Парламентарната група на социалистите не бе достатъчна сама да отхвърли Решението, а след подкрепата от Костов в България се осъществяват само съдебни проформи, съгласно ограниченията от Решение №3 на Конституционния съд 2003 г.*** Всъщност, 30 години, с предходния период, в България слушаме същите претенции от страна на парламентарните управленци за промени в персоналните състави на съдебната система, чрез законодателни изменения /т.нар. реформи/ и това винаги е водело до същия резултат с още по-крупна и недосегаема корупция. Единствено по време на президентските /т.нар. служебни/ правителства, под персоналната отговорност на избирания пряко от Народа със съответния му обществен рейтинг, корупцията пресъхва
Иначе, сред голямото мнозинство на Българския народ явно има готовност за сътрудничество с всяка политическа сила, която е сериозна в инициативата за излизане от корупцията и безизходицата на парламентарното управление. С несериозни заявки, както беше и от Бойко Борисов ПП ГЕРБ -- да внасят безсмислен Конституционен проект за печелене на време в условията на протести -- няма как да се занимаваме. Нека да се внесе Решение отново, след близо 20 години, да се подложи на обсъждане и гласуване, да се види кои и колко в парламента търсят изход или самите създават безизходица, национални предателства и т.н.
*
parliament.bg/bg/ns_acts
**
lex.bg/bg/laws/ldoc/2132293633
***
https://www.constcourt.bg/bg/act-1929
Това вас не ви интересува. Конституцият...
Румен Радев, наистина, може да инициира ...
27 години Румен Радев лети, докато грабе...
Румен Радев, наистина, може да инициира ...
27 години Румен Радев лети, докато грабе...
Новини "по план" и диверсанти ...
С голяма признателност към Роси
Единственото нещо, което е по-лошо от во...
С голяма признателност към Роси
Единственото нещо, което е по-лошо от во...
Няма коментари
Търсене
Блогрол