Постинг
26.05.2023 23:31 -
Внесоха ли ДПС проект на Решение за свикване на ново Учредително събрание *
Автор: maxilian
Категория: Политика
Прочетен: 3894 Коментари: 0 Гласове:
Последна промяна: 27.05.2023 00:15

Прочетен: 3894 Коментари: 0 Гласове:
0
Последна промяна: 27.05.2023 00:15


Обясниха ли, че по такова Решение е допустимо да се гласува, и вече е било гласувано в съвременната парламентарна практика на България, без да е внасян предварително Конституционен проект
Несериозна, все още, изглежда заявката от ДПС да се инициира свикване на ново Национално учредително събрание за промени в Конституцията, макар това да е най-разумен изход от блокажа с парламентарните правителства и конституционната норма така да се разпуска парламента и да се провеждат нови общи избори. Несериозна и от гледна точка на бездействието, също, за належащото възстановяване на отменените чрез Изборния кодекс правила най-малко половината от депутатите в Учредителното събрание да се избират по мажоритарната система с абсолютно мнозинство в два тура.** Припомням, ДПС подкрепиха Решението при предходното гласуване в края на мандата на правителството Сакскобургготски, внесено от юристите на НДСВ и надлежно аргументирано за липсата на задължителност да се внася и проект на Конституция преди самото Учредително събрание. За приемането на това Решение са необходими 160 парламентарни гласа и то бе отхвърлено тогава с отцепените /от ОДС/ депутати на Иван Костов, които гласуваха /Против/ единствени заедно с БСП. Парламентарната група на социалистите не бе достатъчна сама да отхвърли Решението, а след подкрепата от Костов в България се осъществяват само съдебни проформи, съгласно ограниченията от Решение №3 на Конституционния съд 2003 г.*** Всъщност, 30 години, с предходния период, в България слушаме същите претенции от страна на парламентарните управленци за промени в персоналните състави на съдебната система, чрез законодателни изменения /т.нар. реформи/ и това винаги е водело до същия резултат с още по-крупна и недосегаема корупция. Единствено по време на президентските /т.нар. служебни/ правителства, под персоналната отговорност на избирания пряко от Народа със съответния му обществен рейтинг, корупцията пресъхва
Иначе, сред голямото мнозинство на Българския народ явно има готовност за сътрудничество с всяка политическа сила, която е сериозна в инициативата за излизане от корупцията и безизходицата на парламентарното управление. С несериозни заявки, както беше и от Бойко Борисов ПП ГЕРБ -- да внасят безсмислен Конституционен проект за печелене на време в условията на протести -- няма как да се занимаваме. Нека да се внесе Решение отново, след близо 20 години, да се подложи на обсъждане и гласуване, да се види кои и колко в парламента търсят изход или самите създават безизходица, национални предателства и т.н.
*
parliament.bg/bg/ns_acts
**
lex.bg/bg/laws/ldoc/2132293633
***
https://www.constcourt.bg/bg/act-1929
Несериозна, все още, изглежда заявката от ДПС да се инициира свикване на ново Национално учредително събрание за промени в Конституцията, макар това да е най-разумен изход от блокажа с парламентарните правителства и конституционната норма така да се разпуска парламента и да се провеждат нови общи избори. Несериозна и от гледна точка на бездействието, също, за належащото възстановяване на отменените чрез Изборния кодекс правила най-малко половината от депутатите в Учредителното събрание да се избират по мажоритарната система с абсолютно мнозинство в два тура.** Припомням, ДПС подкрепиха Решението при предходното гласуване в края на мандата на правителството Сакскобургготски, внесено от юристите на НДСВ и надлежно аргументирано за липсата на задължителност да се внася и проект на Конституция преди самото Учредително събрание. За приемането на това Решение са необходими 160 парламентарни гласа и то бе отхвърлено тогава с отцепените /от ОДС/ депутати на Иван Костов, които гласуваха /Против/ единствени заедно с БСП. Парламентарната група на социалистите не бе достатъчна сама да отхвърли Решението, а след подкрепата от Костов в България се осъществяват само съдебни проформи, съгласно ограниченията от Решение №3 на Конституционния съд 2003 г.*** Всъщност, 30 години, с предходния период, в България слушаме същите претенции от страна на парламентарните управленци за промени в персоналните състави на съдебната система, чрез законодателни изменения /т.нар. реформи/ и това винаги е водело до същия резултат с още по-крупна и недосегаема корупция. Единствено по време на президентските /т.нар. служебни/ правителства, под персоналната отговорност на избирания пряко от Народа със съответния му обществен рейтинг, корупцията пресъхва
Иначе, сред голямото мнозинство на Българския народ явно има готовност за сътрудничество с всяка политическа сила, която е сериозна в инициативата за излизане от корупцията и безизходицата на парламентарното управление. С несериозни заявки, както беше и от Бойко Борисов ПП ГЕРБ -- да внасят безсмислен Конституционен проект за печелене на време в условията на протести -- няма как да се занимаваме. Нека да се внесе Решение отново, след близо 20 години, да се подложи на обсъждане и гласуване, да се види кои и колко в парламента търсят изход или самите създават безизходица, национални предателства и т.н.
*
parliament.bg/bg/ns_acts
**
lex.bg/bg/laws/ldoc/2132293633
***
https://www.constcourt.bg/bg/act-1929
Защо ДПС е против задължителното гласува...
ДАРЕНИЕ КЪМ ЦЕЛИЯ БЪЛГАРСКИ НАРОД -ЗАВЕР...
Статуквото срещу реформите: по-общият пр...
ДАРЕНИЕ КЪМ ЦЕЛИЯ БЪЛГАРСКИ НАРОД -ЗАВЕР...
Статуквото срещу реформите: по-общият пр...
Няма коментари
Търсене
Блогрол