Постинг
20.08.2024 20:12 -
Очевидно се налага предварително съгласуване за отделните служебни министри с президента
Автор: maxilian
Категория: Политика
Прочетен: 62 Коментари: 0 Гласове:
Последна промяна: 20.08.2024 21:59

Прочетен: 62 Коментари: 0 Гласове:
1
Последна промяна: 20.08.2024 21:59
Да се избегне повторение на публичното недоразумение с Горица Грънчарова за прилагането на новия чл. 99 ал. 5 от Конституцията явно е необходима допълнителна съгласувателна процедура
Лицето с мандат да състави служебно правителство на Република България има възможност да извърши предварително съгласуване с президента за всяко от имената на отделните министри, които възнамерява да предложи с проекта на състав за издаването на президентски Указ. Тази възможност на практика става изискуема като обмен от правото на президента да отхвърля предложението на кандидата за служебен министър-председател, което Румен Радев вече демонстрира как започва да се упражнява. По този начин, кандидатът за служебен министър-председател ще е запознат предварително дали съответния проектосъстав на служебно правителство би бил одобрен от президента -- дали да го предложи успешно или да го върне неизпълнен. Развитието на допълнителен комуникационен обмен за прилагане на нова конституционна разпоредба е нормална административна практика. Предварителното съгласуване между кандидата за служебен министър-председател и президента за състава на служебното правителство ще възпре проявите на служебна безотговорност, каквато започна да се наблюдава още с първия служебен министър-председател по новия ред на чл. 99, ал. 5 от Конституцията. Няма друг, освен държавния глава, който да гарантира че служебните правителства следва да изпълняват възложените им по Конституция и закон ангажименти, и след като от него се изисква това -- с подписа за издаването на съответния Указ -- президентът има право да изиска необходимото предварително съгласуване
Обратното тълкуване за прилагането на новия чл. 99, ал. 5 от Конституцията е в разрез с принципите на демокрацията и предпоставя условия за осъществяване на антидемократични /служебни/ управления, без каквато и да било отговорност от името на Народа. Такова `служебно` управление, без отговорност от представителните институции на държавата, поставя под въпрос дори изпълнението на международни ангажименти, които то поема от името и за сметка на България
Лицето с мандат да състави служебно правителство на Република България има възможност да извърши предварително съгласуване с президента за всяко от имената на отделните министри, които възнамерява да предложи с проекта на състав за издаването на президентски Указ. Тази възможност на практика става изискуема като обмен от правото на президента да отхвърля предложението на кандидата за служебен министър-председател, което Румен Радев вече демонстрира как започва да се упражнява. По този начин, кандидатът за служебен министър-председател ще е запознат предварително дали съответния проектосъстав на служебно правителство би бил одобрен от президента -- дали да го предложи успешно или да го върне неизпълнен. Развитието на допълнителен комуникационен обмен за прилагане на нова конституционна разпоредба е нормална административна практика. Предварителното съгласуване между кандидата за служебен министър-председател и президента за състава на служебното правителство ще възпре проявите на служебна безотговорност, каквато започна да се наблюдава още с първия служебен министър-председател по новия ред на чл. 99, ал. 5 от Конституцията. Няма друг, освен държавния глава, който да гарантира че служебните правителства следва да изпълняват възложените им по Конституция и закон ангажименти, и след като от него се изисква това -- с подписа за издаването на съответния Указ -- президентът има право да изиска необходимото предварително съгласуване
Обратното тълкуване за прилагането на новия чл. 99, ал. 5 от Конституцията е в разрез с принципите на демокрацията и предпоставя условия за осъществяване на антидемократични /служебни/ управления, без каквато и да било отговорност от името на Народа. Такова `служебно` управление, без отговорност от представителните институции на държавата, поставя под въпрос дори изпълнението на международни ангажименти, които то поема от името и за сметка на България
Отказът на Румен Радев да огласява съста...
При оставка на правителството, президент...
Не е вярно, че без правителството на Три...
При оставка на правителството, президент...
Не е вярно, че без правителството на Три...
Няма коментари
Търсене
Блогрол