Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
03.09.2018 01:19 - Лишават велосипедистите от услуги на градския транспорт
Автор: maxilian Категория: Регионални   
Прочетен: 473 Коментари: 0 Гласове:
0

Последна промяна: 03.09.2018 01:31

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

Как си превозвате велосипеда с наземния градски транспорт? Когато, например, спукате гума и се наложи да се прибирате по такъв начин. Или за да покарате из планините около града в почивен ден, на чист въздух, без ограничението с автомобил за направление и финал на веломаршрута. Има много причини, поради които може да се наложи на велосипедист да транспортира колелото като багаж. При условие че се таксува допълнително с билет за отделен пътник, когато автобуса не е пълен, без да се затрудняват останалите пътници и шофьора, разбира се, това може да става без проблеми. Само че в Наредбата на Столичен общински съвет, въпросът не е добре уреден. Пише, че може да си превозите велосипеда безплатно във велобагажник на автобуса, трамвая, тролейбуса или електробуса, каквито багажници никога не е имало в България. В самите автобуси на Столичен градски транспорт са разлепени информационни табла с разпоредби и картинки какво е забранено. Няма забрана за превоз на велосипед, но, при липсата на изрично разрешение, това не спира шофьора на автобуса да се разпорежда като в лично превозно средство. Тази неделя, по линия 70, в единствения дневен рейс между 9:52 сутринта и 18:00 вечерта, посока Плана, човекът първо опита да ми затвори вратата, с която ми заклещи задната гума. Като не успя да ме спре, дойде да се разправяме лице в лице, опитвайки да ме изкара ръкопашно със сила. И осъзнавайки че не може, заяви че автобуса остава на място, докато не сляза. Застрашавал съм бил сигурността на пътниците. Извикахме полиция и след всичкото изясняване -- че предварително съм си закупил билети за таксуване, че не е забранено, автобуса е почти празен, велосипеда надлежно укрепен със заключващата верига да не мърда, няма следващ алтернативен транспорт, който да хвана по това време и т.н. -- униформените служители казаха да сляза от автобуса по разпореждане на началника на 1-во РПУ. Да съм ходел в Центъра по градска мобилност. Отидох до 1-во РПУ да питам за номер на докладна записка и там началникът ми заяви че лично е разпоредил да бъда свален от автобуса, защото не съм имал право да превозвам велосипед, независимо дали го таксувам



Тагове:   транспорт,   градски,   вело,


Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: maxilian
Категория: Политика
Прочетен: 2177206
Постинги: 1556
Коментари: 1210
Гласове: 911
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031