Прочетен: 10863 Коментари: 42 Гласове:
Последна промяна: 17.01.2018 22:38
Георги Димитров е оглавявал Комунистическия интернационал и е първият Министър председател на Народна Република България. Най-известен е с процеса срещу него в нацистка Германия за подпалването на Райхстага, където Димитров защитава успешно себе си и България.
"Димитров Aз се отнасям сериозно към съда и не мога да оставя без възражение всичко което се каза тук. Мен ме обиждаха как ли не, това за мен е безразлично, но във връзка с мен наричаха и българския народ "див и варварски". Наричаха ме "тъмен балкански субект", "див българин". Вярно е че българския фашизъм е див и варварски. Но българския народ, който е бил 500 години под чуждо иго, без да загуби своя език и националност, нашата работническа класа и селячество, които се борят против фашизма, за комунизъм – такъв народ не може да бъде див и варварски. Диваци и варвари в България са само фашистите. Но аз ви питам господин председател: в коя страна фашистите не са диваци и варвари?
Председателят (прекъсва Димитров): Вие не намеквате за политическите отношения в Германия, нали?
Димитров (с ироническа усмивка): Разбира се не, господин председателю. Много по-рано от онова време, когато германският император Карл V говореше, че по немски той беседва само със своите коне, а германските дворяни и образовани хора пишеха само по латински и се стесняваха от немската реч, във „варварска" България светите братя Кирил и Методий, създадоха и разпространиха древно-българската писменост. Българският народ с всички сили и с всичкото си упорство се бореше против чуждото иго. Затова аз протестирам против нападките върху българския народ. Аз нямам основание да се срамувам, че съм българин, аз се гордея, че съм син на българската работническа класа." - Уикипедия, цитат от заключителната реч на Лайпцигския процес 1933г.
След възцаряването на "демокрацията" у нас, личността на Димитров е подложена на много остра и не по-малко ненаучна критика, което я прави меко казано - спорна. Безспорен за историята обаче е приносът му, България да запази териториалната си цялост след ВСВ, за което от ключово значение са отличните му отношения със Сталин и съветското ръководство.
Евгени Бакърджиев е една забравена фигура от зората на "демократичните промени", все още помнеща се, единствено, благодарение на най-значимото си дело - взривяването на мавзолея на Г.Димитров. Унищожаването на изграденият за шест дни мавзолей, отнема точно толкова време - шест дни.
Разрушаването започва на 21 август 1999г. и се ръководи лично от Евгени Бакърджиев - вицепремиер и министър на регионалното развитие и благоустройство в правителството на ОДС. Министър председателят - Иван Костов и кметът на София - Софянски, наблюдават лично събитието от достатъчно отдалечена и добре снабдена с напитки трибуна.. След първия взрив на 300кг. амонит, мавзолеят само се наклонява... той не рухва и след втория голям взрив. За този символичен провал в битката с Призрака на комунизма, култовият български журналист Кеворк Кеворкян, по-късно ще напише: "Ако някой ден се направи истинската фототека на Прехода, един от безспорните шедьоври ще е онази снимка, на която Костов и обкръжението му тъпоумно гледат към мавзолея, който упорито отказва да се срине. В тези погледи се чете злоба, но и уплаха."
И така с продължаващи взривове и с помощта на тежка строителна механизация, мавзолеят бе напълно разрушен на шестия ден. И неканено в главата ми се появява едно "пророчество" - ако времето за изграждане и разрушаване е едно и също, то като имаме предвид, че строителството на модерна България отне около 40 години, пълното ѝ унищожение, ще отнеме пак толкова, а почти 30 години от това време вече изтече, при това съвсем не безрезултатно...
Село Баня се намира само на няколко километра от Банско, може би най-значителната му забележителност, освен минералните извори, е запазения паметник на Г.Димитров и Ленин.
Още по забележителна е историята на създаването на този паметник. Той е открит през 1967г. фигурите на Димитров и Ленин са изработени от гранит и са с височина 3 метра. Идеята и средствата за построяването му идват от САЩ и принадлежат на българина Костадин Калчов. Баща му Лазар Калчов е живял в село Баня, бил е най-големият търговец в региона, а също така родолюбив българин поддържащ ВМРО. Заради тази си дейност е заклан в магазина си от турците. Така Костадин Калчов остава кръгъл сирак на пет годишна възраст и е отгледан от роднини. По-късно когато навършил пълнолетие, вероятно с помощта на роднините си, през 1912г. заминава за САЩ. Там младежът получава добро образование и открива собствена пивоварна. Той не скъсва връзките със селото и приятелите си от детинство, поддържа редовна кореспонденция с тях. Така докато си пише с българските си приятели в него възниква идеята да дари средства за този паметник на комунистическите водачи Ленин и Димитров. Той изпраща снимки на Ленин и Г.Димитров, и 36 000 долара за построяването на паметника и на модерно голямо читалище в селото. Местното ръководство на БКП и кметът на селото приветстват идеята и я одобряват през 1964г. Така с идейната и финансова помощ на Костадин Калчов е построено е читалището и паметника в село Баня. През 1980г. Костадин Калчов се връща в родното си село, той не е създал семейство в САЩ, и за него се грижат братовчедите му. За тези грижи той на всеки от тях купува по една Волга. Костадин Калчов умира през 1984г. на 90 години в родното си село.
Костадин Калчов
Паметникът на Г.Димитров и Ленин е заплашен от разрушение, след като предложения от депутата - реформатор Методи Андреев, закон забраняващ комунистическата символика бе приет. По този повод, жителите на Баня, са готови да бранят паметника си и заявяват: "Този Методи Андреев е луд човек, иска да забрани историята със закон. Къде се е чуло и видяло такова безумие. Ние нашия паметник не си го даваме, няма да позволим на никой да го мръдне. Оцелял е толкова години и този там, дето му викат Митодито, и него ще надживее." - Труд 29.11.2016г.
За същото "Митоди", същият култов журналист - Кеворкян, по повод закона му против Призрака на комунизма, казва:
"Методи Андреев е неподлежащ на излекуване психар, пиян гробар, който изравя някакъв труп, понеже си е въобразил, че в него е останало нещо за крадене."
Г-да "демократи", повечето от вас бивши другари "комунисти", когато изградите по-хубави и уютни жилища за милионите българи, живеещи в грозните панелки от комунизма, когато им осигурите по-добра и по-платена работа в България, когато превърнете страната си във водеща икономическа и политическа сила в Европа, тогава няма да има нужда да се опитвате да затриете паметта на тези управлявали преди вас, няма да има нужда да рушите паметниците им, с надеждата това да ви обезсмърти и прикрие негодността ви. Не рушенето на чуждата памет, а успехите водещи страната напред, ще ви обезсмъртят.
Докато обаче само крадете, лъжете и продавате интересите на България и народа, дори цялата българска история да заличите, това няма да ви направи нищо повече от исторически гризачи... и разбира се, рискът в един момент с вас да се отнесат като с гризачи, съществува!
СИМЕОН ВЕЛИКИ Е ВОДИЛ КОРЕСПОНДЕНЦИЯТА СИ НА ГЪРЦКИ
ЧЕТЯЛ Е НА ГЪРЦКИ, УЧИЛ СЕ Е ОТ ГЪРЦИ И Е ГОВОРИЛ В ДВОРА СИ НА ГРЪЦКИ
другаря гошо тарабата е пропуснал да цитира
КАРЛ ДОКРАЙ В ЦИТАТА където императора казва, че говори на различни езици, ако добре помня любовниците си на италиански, с монасите на испански, не се сещам прецизно, но са изроени бол езици поради това, че империята му е обхващала бол народи
ще рече Карл НЕ обижда кавалерията и конете си с германски, докато РСКИЯ БЪЛГАРИН ДИМИТРОВ ОБИЖДА ГЕРМАНСКИЯ ЕЗИК И ГЕРМАНЦИТЕ
ПС
Освен това германски еизик не може да се научи за години камо ли за няколко месеца от гошо в затвор
нещо повече, съдията няколко пъти предлага на димитров да си вземе преводач, защото говори зле и се дъни
Освен на този паметник Ленин и Димитров сигурно са се срещали и са си говорили и в колибката на Ленин и в мавзолея на Димитров. Дори нито един техен паметник да не остане , в сърцата на българските комунисти те ще останат ВЕЧНО ЖИВИ. уРА ДРУГАРИ.
ТОЙ Е БИЛ НАРУШЕН ТОЗИ ПРИНЦИП САМО ВЕДНЪЖ И ТО СРЕЩУ ГЕРМАНИЯ, ЗА ДА СЕ СЪДЯТ В НЮРНБЕРГ ГЕРМАНСКИТЕ ОРГАНИЗАЦИИ И ПАРТИЯ
този процес нюрнбергския е изключения без аналог в правото, вкл и днес няма аналог с войната в югоаславия
за това ще имам постинг и то с юридическото обяснение на това за което пиша, то с него са се занимавали бол мастити глави от победителите за да го "въведат" именно поради изключващия принцип
СИМЕОН ВЕЛИКИ Е ВОДИЛ КОРЕСПОНДЕНЦИЯТА СИ НА ГЪРЦКИ
ЧЕТЯЛ Е НА ГЪРЦКИ, УЧИЛ СЕ Е ОТ ГЪРЦИ И Е ГОВОРИЛ В ДВОРА СИ НА ГРЪЦКИ
другаря гошо тарабата е пропуснал да цитира
КАРЛ ДОКРАЙ В ЦИТАТА където императора казва, че говори на различни езици, ако добре помня любовниците си на италиански, с монасите на испански, не се сещам прецизно, но са изроени бол езици поради това, че империята му е обхващала бол народи
ще рече Карл НЕ обижда кавалерията и конете си с германски, докато РСКИЯ БЪЛГАРИН ДИМИТРОВ ОБИЖДА ГЕРМАНСКИЯ ЕЗИК И ГЕРМАНЦИТЕ
ПС
Освен това германски еизик не може да се научи за години камо ли за няколко месеца от гошо в затвор
нещо повече, съдията няколко пъти предлага на димитров да си вземе преводач, защото говори зле и се дъни
Колко жалко е, че не си бил на този процес, та достойно да опонираш на Г.Димитров. Кой знае, чутовния ти интелект е можел да обърне процеса, а пословичната ти смелост сигурно щеше да донесе победа на Райха във войната със СССР.
Освен на този паметник Ленин и Димитров сигурно са се срещали и са си говорили и в колибката на Ленин и в мавзолея на Димитров. Дори нито един техен паметник да не остане , в сърцата на българските комунисти те ще останат ВЕЧНО ЖИВИ. уРА ДРУГАРИ.
Много обичам да правя постинги в които хората се разпознават
важен е факта че се размисляме :-)
важен е факта че се размисляме :-)
Е, аз пък те поздравявам, че си оптимист и смяташ, че се размисляме:)
Аз пък ми се струва, че нищо не се променя и открай време, едни мислят, а други - не.
С ползването на римския закон" за отричане на паметта"
Това е допустимо за варвари, съвременни, но не и за културни хора!
Защо учим Василиий Втори тогава по история, какви са му заслугите към нашата история, комплексиран, че Българите са убили любовника му!
Хитлер също би трябвало да изчезне от историята, Калигула, Нерон...
Обаче се оказва ,че заличавайки едни отречени, постепенно трябва и цялата циркулираща история да изчезне, да се заличи Не е редно да се вадят така хора от историята! Които са записани в нея!
Имаше в Лайпциг музей Димитров, не му знам съдбата Бил съм там!Но като ние се отказваме от него, германците ли да го съхраняват?
И още нещо!
Самото събаряне на мавзолея беше една демонстрация, че у нас властват агресивната посредственост и некомпетентност
И затова и резултатите ни са бушменски, да не обиждам добрите хора!
Лека нощ , приятелю!
Ако не помним и припознаем уроците си от миналото, и докато, и обективно, няма надежда за бъдеще...
Но нека не разчитат на това, все още криещите се Мишоци дето продължават с различни, но още по гениални тези от комунизма...
Забравели са че има не само Човеци, но и Хора...
Аз пък друго се сетих... какво ли и как щеше да се Случи ако гениалния пич, ни беше направил една от Съветските Републики???
С ползването на римския закон" за отричане на паметта"
Това е допустимо за варвари, съвременни, но не и за културни хора!
Защо учим Василиий Втори тогава по история, какви са му заслугите към нашата история, комплексиран, че Българите са убили любовника му!
Хитлер също би трябвало да изчезне от историята, Калигула, Нерон...
Обаче се оказва ,че заличавайки едни отречени, постепенно трябва и цялата циркулираща история да изчезне, да се заличи Не е редно да се вадят така хора от историята! Които са записани в нея!
Имаше в Лайпциг музей Димитров, не му знам съдбата Бил съм там!Но като ние се отказваме от него, германците ли да го съхраняват?
И още нещо!
Самото събаряне на мавзолея беше една демонстрация, че у нас властват агресивната посредственост и некомпетентност
И затова и резултатите ни са бушменски, да не обиждам добрите хора!
Лека нощ , приятелю!
Това поведение е старо като света - когато не можеш да надминеш, или поне да достигнеш предшествениците си, то ти остава да победиш призраците им.
Ние знаем, някои дори още помнят как до 1944г. борците против фашизма са били стотици, а през 1980г. те бяха вече хиляди. Аз лично помня, че през 1988г. борците против комунизма бяха 0 (нула), а днес са безчет.
Ако не помним и припознаем уроците си от миналото, и докато, и обективно, няма надежда за бъдеще...
Но нека не разчитат на това, все още криещите се Мишоци дето продължават с различни, но още по гениални тези от комунизма...
Забравели са че има не само Човеци, но и Хора...
Май си доста млад за да помниш онова мрачно преддемократично време, но тук мнозина го помним. И трябва да ти кажа, че след падането на комунизма, много комунисти преживяха катарзис и се превърнаха в чисто нови хора, но никой от тях не се срамуваше какви ги е вършил тогава, и на какво е учил децата:)
Една крилата фраза има и тя шества през цялата човешка история - "времената бяха такива". Това оправдава всичко, това осъжда идеологията и оневинява убийците които са й служили, руши паметници и създава нови илюзии. Това е историята на хамелеоните.
Впрочем, защо не заявяват гордо ,че с такава цел са били такива , а си кютат?
С толкова и такива борци , да се чуди човекзащо комунизмът сам се оттегли?
18.01.2018 00:53
С ползването на римския закон" за отричане на паметта"
Това е допустимо за варвари, съвременни, но не и за културни хора!
Защо учим Василиий Втори тогава по история, какви са му заслугите към нашата история, комплексиран, че Българите са убили любовника му!
Хитлер също би трябвало да изчезне от историята, Калигула, Нерон...
Обаче се оказва ,че заличавайки едни отречени, постепенно трябва и цялата циркулираща история да изчезне, да се заличи Не е редно да се вадят така хора от историята! Които са записани в нея!
Имаше в Лайпциг музей Димитров, не му знам съдбата Бил съм там!Но като ние се отказваме от него, германците ли да го съхраняват?
И още нещо!
Самото събаряне на мавзолея беше една демонстрация, че у нас властват агресивната посредственост и некомпетентност
И затова и резултатите ни са бушменски, да не обиждам добрите хора!
Лека нощ , приятелю!
Това поведение е старо като света - когато не можеш да надминеш, или поне да достигнеш предшествениците си, то ти остава да победиш призраците им.
Ние знаем, някои дори още помнят как до 1944г. борците против фашизма са били стотици, а през 1980г. те бяха вече хиляди. Аз лично помня, че през 1988г. борците против комунизма бяха 0 (нула), а днес са безчет.
18.01.2018 01:00
................
Я, вместо да ръсиш глупости, кажи - ти къде и как се криеше от страшния комунизъм?
Не пропускаш ли нещо?
Освен, че рухнаха сградата - символ на "комунистическото зло", твоите "достойни българи", рухнаха и цяла България. Днес още ръфат останките й, хвърляйки по някое кокълче на "поети" като теб и прежде изказалата се "демократка", която от комунистите се различава само по това, че също като тях трие чуждите коментари.
Този постинг е писан за вас, и аз се радвам, че не сте толкова .... и успяхте да се познаете.
Май си доста млад за да помниш онова мрачно преддемократично време
Не че искам да ползвам вниманието Ви да се оправдавам:-)
По скоро да подчертая че "възрастта" на Историята и Доводите и са относително понятие...
Аз ли? ако приемем че 68-ма можех да чета, вече минавах през паметника Левски и храма Ал. Невски до Руски и руската книжарница... че там продаваха интересни книжки :-))))
Ам туй беше поне част от апогея на Соца...
Важното е Кой и Какво помни....
Не пропускаш ли нещо?
Освен, че рухнаха сградата - символ на "комунистическото зло", твоите "достойни българи", рухнаха и цяла България. Днес още ръфат останките й, хвърляйки по някое кокълче на "поети" като теб и прежде изказалата се "демократка", която от комунистите се различава само по това, че също като тях трие чуждите коментари.
Този постинг е писан за вас, и аз се радвам, че не сте толкова .... и успяхте да се познаете.
Самият факт, че преминаваш към лични нападки, даказва, че не си уверен в истинността на тезите си. Всеки знае, че в комунистическата епоха съществуваше бартер между Българи и СССР. Нашият уран биваше пращан в необятната РУС, заедно с редица хранителни стоки. Затова Генадий Селезньов - шеф на руската ДУМА, каза, бидейки на посещение в РБ, че ни е мислил за гигант, защото сме изхранвали СССР. В замяна руснаците ни даваха нефт и мазут. Татовите хора правеха реекспорт на нефт и търгуваха с калашници /чрез КИНТЕКС/ и така пълнеха куфарчетата със зелени гущерчета. Но тези времена минаха и БГ, без реекспорта на руския нефт остана на сухо. Българите са п.тки и масово напускат страната си, обезлюдявайки я. Затова тя рухва, предадена от своите.
18.01.2018 07:35
Май си доста млад за да помниш онова мрачно преддемократично време
Не че искам да ползвам вниманието Ви да се оправдавам:-)
По скоро да подчертая че "възрастта" на Историята и Доводите и са относително понятие...
Аз ли? ако приемем че 68-ма можех да чета, вече минавах през паметника Левски и храма Ал. Невски до Руски и руската книжарница... че там продаваха интересни книжки :-))))
Ам туй беше поне част от апогея на Соца...
Важното е Кой и Какво помни....
Да, явно съм се заблудил за възрастта и се извинявам.
Важното е да се помни всичко, и доброто и лошото. Избирателното помнене, създава недъгава реалност.
Те, в комплект продадоха най голямото ни предприятие на същите , срещу които се"борят"
Официално-производствени фондове за над седем милиарда долара плюс за още един милиард-суровини , готова продукця и резервни части за -102 чилиона долара официално От които в брой са платени-няколко десетки милиона Няма и един процент от изходната себестойност
Не знам защо Розела цитира поста ми?
С какво не е съгласна?
Че е ползван законът от робовладелческия строй за осъждане на паметта ли? Че се събарят паметници, свързани с историята ли?
Ами ,че това в Рим е било обичайно явление след смъртта на владетеля
Подчертавам, след смъртта
Истинските борци срещу него са го убивали-примери много-Калигула, Нерон, четиримата императори от 68-ма и така нататък
А за другите са чакали да умрат и "борците" тогава да покажат мускули!
Като сегашните Къде е учил достойният Петър Стоянов? Как е отишъл да учи там, като е син на репресиран?
Репресирана наистина е била майка ми-само на 23 години Цяло село се е вдигнало на крак и я е спасило
Но не я приемаха в клуба ан репресираните -не била на лагер А, че е лишена от право да упражнява професията си, че е изселена завинаги, това малко наказание ли е ?От лагера и нещо още по-лошо са я спасили две хиляди души
В същото време, знаеше се добре, че в лагерите са преобладавали криминални, а не политически! И тези криминални отрязоха пътя на истинските!
18.01.2018 10:17
От борби за и срещу и днес не остават време и сили да се създаде нещо свястно.
Амиии, как да обясня... както казваме на децата че едно птиче ни е казало, така на някои Хора, духчетата на други им кацат и разказват... неща, дето и през соца и сега НЕ СА История!
Кой и как ни Написа истории, чрез тайни МасСовски и явни Массови мероприятия, които си приписваме като национален героизъм и саможертва???
Толкова много сбъднати Шепоти, от комитетските организации на "хайдуците" че до Априля, и военно-стратегическото нескопосано, но "тъй самоотверженоосвобождение на братушките" и добре планираното ни комунизиране че и перестройно демократизиране, че и 200024 коментара няма да стигнат да почистим, без да цапаме още.
Дааа, някои Шепоти на някои Духчета са Явно Верни... защото България и като име и държава я има Още!!!
А напоследък масово всички от Човеците (останали с разум) я предават и още я Обричат и се самооправдават да напуснат, като Мишоците, за които идем на реч!
Но да оставим настрана моите несъстоятелни и недоказани подозрения :D :)
Не аз а Марк Туейн е заявил, че английски може да научиш за месец, френски за година, а немски цял живот не можеш научи
Ричард Порсън английски литературовед преди 2 века е заявил, че живота е твърде кратък за да научиш немски
та не аз, а тези биха отнесли Георги Димитров, теб мерлине, леон и половината блог, единственото в което аз превъзхождам тях и димитров е владеенето на германския език без съмнение :)
Райха няма нужда от мен - в редиците му се е бил дядо ми и е убил на фронта 2 руски войника, а един е оставил да агонизира в снега - моята семейна равносметка с руснаците е толкова 3 : 0
18.01.2018 12:45
по времето на соца България, се налагаше да стоим на тъмно в продължение на месеци наред в София, като се редуваха 3 часа тъмно на 1 светло /в Татово време/, а сега - в изостанала България, такива режими на ток няма. Ще те помоля да обясниш също на хората, защо в напредналата по време на соца България не можеха да се купят банани и портокали в обикновените магазини за плод и зеленчук, а само в специални такива - точно 3 на брой и то само за нова година и великден? Като се чакаше на огромни опашки, без гаранция, че ще получиш дори 2 кг от същите. Защо в напреднала по време на соца България се внасяха картофи и зеле от ГДР и Полша, а магазините за плод и зеленчук бяха полупразни, сякаш е военно време?
по времето на соца България, се налагаше да стоим на тъмно в продължение на месеци наред в София, като се редуваха 3 часа тъмно на 1 светло /в Татово време/, а сега - в изостанала България, такива режими на ток няма. Ще те помоля да обясниш също на хората, защо в напредналата по време на соца България не можеха да се купят банани и портокали в обикновените магазини за плод и зеленчук, а само в специални такива - точно 3 на брой и то само за нова година и великден? Като се чакаше на огромни опашки, без гаранция, че ще получиш дори 2 кг от същите. Защо в напреднала по време на соца България се внасяха картофи и зеле от ГДР и Полша, а магазините за плод и зеленчук бяха полупразни, сякаш е военно време?
Първо, режим на тока (до колкото аз си спомням) имаше само през зимата на 1985-86г. Дунавът беше напълно замръзнал, доставките на въглища невъзможни, зимата много студена, тока много евтин и съответно здравата харчен в тези условия. Промишлеността на държавата огромна, договорите за износ на ток сключени - и ето режим. Днес България изнася десет пъти повече електроенергия от времето на соца, и не защото произвежда повече ел. енергия от тогава, а защото няма индустрия, битовото потребление също е ниско заради непосилната цена.
Второ, когато един поет ме пита - защо няма банани, аз веднага се сещам за Санчо Панса. Знаеш ли, в страните на маймуните има много банани, трябваше ли да ни насаждат "демокрацията", заради неколцина като теб, които можем винаги да пратим да плюскат банани в Бангладеш.
Магазините за зеленчуци бяха полупразни, защото множество екземпляри като теб си бяха сбъркали професиите вместо да садите зеле и чушки, вие се правихте на интелектуалци. Голямата грешка на социалистите по онова време беше, че станаха много либерални, така си отгледаха екземпляри като теб, които да ги плюят за благините дето ви осигуриха. Я ми кажи неосъществен зеленчукопроизводителю, ти какво работеше по време на соца?
Те, в комплект продадоха най голямото ни предприятие на същите , срещу които се"борят"
Официално-производствени фондове за над седем милиарда долара плюс за още един милиард-суровини , готова продукця и резервни части за -102 чилиона долара официално От които в брой са платени-няколко десетки милиона Няма и един процент от изходната себестойност
Не знам защо Розела цитира поста ми?
С какво не е съгласна?
Че е ползван законът от робовладелческия строй за осъждане на паметта ли? Че се събарят паметници, свързани с историята ли?
Ами ,че това в Рим е било обичайно явление след смъртта на владетеля
Подчертавам, след смъртта
Истинските борци срещу него са го убивали-примери много-Калигула, Нерон, четиримата императори от 68-ма и така нататък
А за другите са чакали да умрат и "борците" тогава да покажат мускули!
Като сегашните Къде е учил достойният Петър Стоянов? Как е отишъл да учи там, като е син на репресиран?
Репресирана наистина е била майка ми-само на 23 години Цяло село се е вдигнало на крак и я е спасило
Но не я приемаха в клуба ан репресираните -не била на лагер А, че е лишена от право да упражнява професията си, че е изселена завинаги, това малко наказание ли е ?От лагера и нещо още по-лошо са я спасили две хиляди души
В същото време, знаеше се добре, че в лагерите са преобладавали криминални, а не политически! И тези криминални отрязоха пътя на истинските!
То е ясно, продажниците са русофоби и русофили само на приказки, всъщност въобще не ги интересува от къде ще дойде пачката, от изток или запад... само да им дойде.
От борби за и срещу и днес не остават време и сили да се създаде нещо свястно.
Аз съм съгласен, че мумифицирането и поставянето на изложение тялото на когото и да било е нещо ужасяващо. Не знам дали Ленин, е знаел какво му готвят колегите комунисти. Не знам и дали Г.Димитров е знаел, какво очаква тялото му. По-скоро си мисля, че не са ги информирали, че ще се опитат да ги използват като агитационен материал.
Но в този постинг, не за това иде реч.
Най-нормалното нещо според мен беше този мавзолей да се превърне в музей на социализма.
П.П. С директните си обиди излагаш единствено себе си. Но комунист в торба не стои!
П.П. С директните си обиди излагаш единствено себе си. Но комунист в торба не стои!
За директните обиди... истината не е обида, обида е неистината. Например, ти казваш, че си математик и на мен веднага ми става интересно, каква е математическата ти логика според която аз съм отговарял за вноса на зарзават през комунизма? Първо, един математик, числото 68 след ника би трябвало да го наведе на някаква мисъл и проста сметка. Значи логика няма, няма и истина, демек това е лична обида към мен. Второ, Луканов и зимата му, нямат нищо общо с комунизма, той е от твоята кръвна група - Западен демократ.
Трето, ти от къде и как разбра, че "въпросният режим на ток бе дело на руснаците"? Аз ще ти повторя, по това време бях ученик в Русе, Дунав бе напълно замръзнал и нямаше как да пристигат доставки на въглища за тецовете. Зимата беше много студена и съответно потреблението за отопление голямо. Освен това "дънещите" се комунисти, вече бяха реагирали и АЕЦ Белене започваше да се строи.
Днес, когато по цял ден от Европа и лично, най-зеления премиер, постоянно говорят за екология, ти можеш ли да ми обясниш, защо въздуха в страната ни е по-мръсен от времето на комунизма и хилядите му работещи тогава заводи? Защо хората си изключиха парното, за включването на което се биеха през комунизма? Защо през комунизма за 20лв. на месец се отопляваше тристаен апартамент с постоянно отворен прозорец, а днес се горят гуми?
Виждам колко си наясно, всичко което ти е ясно е въпроса с бананите. Комунистите са ти отнели правото да живееш без да работиш от наемите на дединия имот, наистина чудовищна несправедливост. След това сред комунистите се пръкнаха кариеристи, предатели, крадци и прочие сган, разрушиха СССР, СИВ, Варшавския договор, продадоха страните и народите си и се кръстиха - демократи. Тази измет, ти върна дединия имот и днес си щастлива реститутка, затова и "демокрацията" в страната ти е мила, ако нищо не ти бяха върнали и стоеше сега на мизерна даскълска пенсия, щеше друга песен да пееш.
Затова на Горбачов и Луканов, никой няма да построи паметник, и затова тук не става дума за тях. За други хора става въпрос - такива които са се борили за идеалите си, такива които в чужбина не са забравили Родината си и за онези които в живота си освен разрушения, нищо друго не са направили, но са се самонарекли елит.
Живков, не се е обърнал към Бавария, той бе посрещан навсякъде по света с уважение, и страната ни изнасяше продукцията си навсякъде по света. През 1989г. имаше 10 млрд. долара дълг, сума основно натрупана след 1985г. от крадливите перестройчици. Но 10млрд. за развита промишлена страна като България бяха жълти стотинки. ЗТМ-Радомир - един от най-модерните машиностроителни заводи в света беше тъкмо готов за експлоатация, ЗТМ - Мартен също, АЕЦ Белене беше буквално на 3-4 месеца от пускане на първия реактор... всичко унищожиха гадовете дошли на власт с преврата 89г. Закриха цялата държава, разграбиха и разпродадоха на безценица активи за стотици милиарди. Прогониха два милиона българи останали без работа, другите едва свързват двата края. Хиляди ровят в кофите за боклук, циганите са масово безработни, крадат и убиват за 5 лева. Неграмотността се увеличава... но реститутките са доволни от "демокрацията", за тях е важно да има банани.
Аз знам, че комунизма е утопия още от 8 клас, когато ти си юркал учениците си на манифестации и си давал тон за скандиранията - КПСС - БКП вечна дружба! Само, че знам и друго - социализмът който имаше в СССР и у нас не е никаква утопия, а една икономическо-политическа система, която наистина бе много по-добра от днешната и това сравнителния анализ го показва идеално. Що се отнася до туморите и другите образования за които говориш, както и за мишоците, те не са плод на социализма и комунизма, а точно на днешния маймунарник.
20.01.2018 00:17
Путин е прагматик, за разлика от Брежнев. Той не би похарчил и пени за днешна България. Ето защо нещата са несравними. Добре е, че още в 8 клас си проумял истината. Значи си имунизиран срещу нея. А това ме успокоява. Едно притеснение по-малко!